Boek bestellen

Offerte aanvragen

De leerscan

ONS EFFECT

Onze trainingen hebben een aangetoond positief effect op het eigenaarschap van leerlingen. Dit meten we door middel van ‘de leerscan’.

Ons meetinstrument

In de zoektocht naar ons effect op leren hebben een wetenschappelijk onderbouwd meetinstrument ontwikkeld. Bij de uitgevoerde statistische analyses heeft Stichting Cito ons ondersteund. De leerscan biedt inzicht in de mate van eigenaarschap en drie belangrijke pijlers die bijdragen aan meer eigenaarschap bij leerlingen: mindset, zelfgereguleerd leren en experimenteren met leren. Vragen als: ‘hoe denken jouw leerlingen over leren?’, ‘in hoeverre kunnen jouw leerlingen hun eigen leerproces organiseren?’ en ‘in welke mate experimenteren jouw leerlingen met effectieve leerstrategieën?’ bieden een startpunt van waaruit je gerichte interventies kunt organiseren om leerlingen te helpen.

Eigenaarschap

Eigenaarschap is een houding tegenover leren die je kan ervaren. Als je eigenaar bent van je eigen leerproces, weet je waarom je leert, heb je er er vertrouwen in je eigen aanpak en ga je op zoek naar jouw ideale manier van leren. Door eigenaarschap te creëren bij leerlingen maken we onszelf overbodig.

Mindset

Mindset is de overtuiging die je hebt over de mate waarin je talenten, vaardigheden en intelligentie te beïnvloeden zijn. Hiermee

willen we meten in hoeverre leerlingen overtuigd zijn van het idee dat ze ergens beter in worden als ze ermee oefenen. Succes voor ons is wanneer een leerling ontdekt dat je door nieuwe dingen te proberen en ermee te oefenen beter kunt worden in leren.

Zelfregulerend leren

Wat is zelfregulerend leren? Zelfregulerend leren is de mate waarin je in staat bent om te bepalen hoe, waar en wanneer je leert. Het gaat hierbij over de mate waarin je in staat bent om te bepalen hoe je leert. Bij Remind Learning willen wij leerlingen helpen door ze de tools te geven om zelf te kiezen hoe ze het beste leren.

Experimenteren met verschillende manieren van leren

Experimenteren met leren gaat over in hoeverre je de verschillende mogelijkheden die je hebt om te leren op een manier die bij je past ook echt inzet. We helpen leerlingen om deze actieve en nieuwsgierige houding aan te nemen en die verschillende manieren van leren uit te proberen.

ONTVANG DE LEERSCAN

Wanneer u nieuwsgierig bent naar hoe het is gesteld met eigenaarschap bij leerlingen op uw school kunt u de leerscan zelf afnemen.

Eigenaarschap op uw school meten

Graag bieden we scholen de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van onze leerscan. De leerscan telt 27 stellingen die beantwoord kunnen worden met een score tussen de één en zes. Het invullen van de leerscan kan op ieder mobiel apparaat en duurt slechts vijf minuten. Door hiernaast je naam, school en emailadres in te vullen ontvang je de leerscan en een handleiding over hoe je hem kunt gebruiken. Wanneer de leerscan is afgenomen ontvang je kosteloos een rapportage. Uiteraard komen we graag langs om de resultaten toe te lichten en te adviseren over hoe we het eigenaarschap bij uw leerlingen kunnen vergroten.

Ontvang de leerscan

Veerle, Leerling - Rijnlands Lyceum

'Ik neem mee dat je moet doorzetten in wat je wilt bereiken, doen wat je wil doen, en dat je op andere manieren naar dingen kan kijken.'

Docent - College den Hulster

‘Ik heb inzicht gekregen in hoe ik leerlingen kan helpen het beste uit zichzelf te halen. Nu moet ik het alleen nog concreet maken’.

Pim, Docent - Bornego College

'Complimenten over de concrete inhoud, de aansprekende voorbeelden en het werken aan stuurbaar gedrag bij de leerling.'

Saki, Leerling - Het Nieuwe Eemland

'Ik vond het leuk en heel interessant. Het is leuk om te zen dat je meer kunt dan je denkt.'

Lotte, Leerling - Kalsbeek College

'Interessant. Ben achter dingen gekomen die ik onbewust wist. Maar na vandaag bewuster mee omga. Zoals visualiseren als je iets wilt onthouden.'