Boek bestellen

Offerte aanvragen

Experiment 12: Ruimte maken voor wat belangrijk is

Ook jouw leven ziet er nu even heel anders uit dan normaal. Want niet alleen restaurants en sportclubs zijn dicht door het coronavirus, maar ook jouw school. Je hebt geen docent die over je schouder meekijkt en controleert of je al je sommen maakt. Wij zeggen: pak die kans! Je hebt nu de vrijheid om je leerwerk slimmer aan te pakken en leuker te maken. Zo word je beter in leren én voorkom je een achterstand. De komende tijd posten we elke dag een experiment om je hiermee te helpen. Doe je mee?

Experiment 12: Ruimte maken voor wat belangrijk is

Tip: Begin eerst met de stappen die genoemd worden bij experiment 7. 

💡Zo! Je hebt duidelijk wat je allemaal moet doen vandaag en wat dringend en belangrijk is. Maar hoe ga je ervoor zorgen dat het allemaal past in je week? Want zoals we bij experiment 7 zeiden; de leuke en energie gevende dingen moeten ook zeker in de planning komen!

📕 Het kan zijn dat het als best veel voelt alle to do’s die je hebt opgeschreven, In deze tijd kan het zijn dat je het wat rustiger hebt doordat je bijvoorbeeld even niet hoeft te werken. Maar het is misschien nu nog wel belangrijker om tijd vrij te maken voor activiteiten die rust en ontspanning geven. Om dat goed in te plannen voor jezelf hebben wij 4 tips:

  • Plan eerst alle afspraken in die al vaststaan. Denk bijvoorbeeld aan je bijbaantje (een voordeel van deze tijd dat je waarschijnlijk veel minder vaststaande dingen hebt).
  • Plan de taken die in kwadrant 1 staan in. Bedenk eerst hoeveel tijd ze kosten en kijk wanneer je in de week dit het beste kan doen.
  • Plan de taken die in kwadrant 2 staan.
  • Kijk nu naar kwadrant 3 en 4. Zijn er taken die je deze week graag wil doen? Plan deze dan ook in.

Gedurende de week kunnen er altijd onverwachte dingen gebeuren. Een vriendin die je plotseling belt of een online les die uitloopt. Daarnaast kunnen de taken soms langer duren dan we denken of de omschakeling tussen twee taken duurt langer. Daarom kan het je helpen om extra vrije ruimte in te plannen. Begin bijvoorbeeld met vijf of tien minuutjes en ervaar wat voor jou goed werkt. Experimenteer vooral hiermee!

Heb je nog vragen? DM/Mail/whatsapp ons! We helpen je graag op weg! En je wil zelfs meer begeleiding? Klik dan hier!

🙋‍♀️Tip van trainer Hesther 

“ Het kan zijn dat het even zoeken is naar wat een fijne planning is voor jou. Experimenteer, schrijf op hoe lang je met iets bezig bent geweest en probeer hiermee rekening te houden de volgende keer dat je een weekplanning maakt! ”

Whatsapp Remind Learning