Het effect van Remind

Onze trainingen dragen meetbaar bij aan het eigenaarschap, de zelfregulatie, de groei mindset en de bereidheid om te experimenteren met leren. Door inhoud te bieden voor mentoren, docenten, ouders én leerlingen zorgen we dat er op school een cultuur ontstaat waar leerlingen leren hoe ze zelfstandiger, met meer motivatie én met een gezonde dosis zelfvertrouwen hun schoolcarrière kunnen beleven.

0 +

Exemplaren van het boek 'slim jezelf zijn' verkocht.

0

Er werken inmiddels meer dan 150 scholen met Remind.

0

Inmiddels is er bijna 20.000 keer een van onze digitale lessen gegeven door mentoren.

0 uit 5

Gemiddeld (op basis van ruim 1000 beoordelingen) worden onze bijeenkomsten voor docenten met 4 uit 5 beoordeeld op de stelling: 'hoe waardevol vond je deze bijeenkomst?'.

Meetbaar resultaat

De leerscan

Onze trainingen hebben een aangetoond positief effect op het eigenaarschap van leerlingen. Dit meten we door middel van ‘de leerscan’. In de zoektocht naar ons effect op leren hebben we een wetenschappelijk onderbouwd meetinstrument ontwikkeld. Bij de uitgevoerde statistische analyses heeft stichting Cito ons ondersteund. De leerscan biedt inzicht in de mate van eigenaarschap en drie belangrijke pijlers die bijdragen aan meer eigenaarschap bij leerlingen: mindset, zelfgereguleerd leren en experimenteren met leren. Vragen als: ‘hoe denken jouw leerlingen over leren?’, ‘in hoeverre kunnen jouw leerlingen hun eigen leerproces organiseren?’ en ‘in welke mate experimenteren jouw leerlingen met effectieve leerstrategieën?’ bieden een startpunt van waaruit je gerichte interventies kunt organiseren om leerlingen te helpen.

Sfeer tijdens een training

Eigenaarschap in het onderwijs

Wat is eigenaarschap?

Eigenaarschap is een houding of een manier van denken die een leerling heeft ten opzichte van zichzelf en zijn of haar leerproces. Het kan niet los worden gezien van bijvoorbeeld motivatie, het vertrouwen in jezelf en metacognitieve vaardigheden. Daarom betekent eigenaarschap stimuleren tegelijkertijd ook het motiveren van leerlingen, ze het vertrouwen geven in hun eigen kunnen en ze kennis laten maken met verschillende leerstrategieën. We hebben ervaren dat er voor het stimuleren van eigenaarschap geen grote veranderingen nodig zijn op school, maar dat het vaak past binnen de bestaande structuren.

“Als mentor was ik heel erg zoekende wat ik nou met de klassen moest doen. Nu heb ik houvast aan een programma en hoef ik zelf niet veel te ontwikkelen waar veel tijd in gaat zitten.”

- MENTOR VAN DER MEIJ COLLEGE

- MENTOR VAN DER MEIJ COLLEGE