Boek bestellen

Offerte aanvragen

Over ons

WIE ZIJN WIJ?

Vanuit onze eigen kennis en ervaring helpen we anderen om eigenaarschap te nemen over hun leerproces. Zo dragen we bij aan nóg beter onderwijs in Nederland.

Studenten als trainers

Al onze trainers zijn zelf nog student. Ze zijn zelf elke dag bezig met leren en snappen de belevingswereld van scholieren en andere studenten als geen ander. In onze interne opleiding van vier maanden leren de trainers alles wat er voor nodig is om Remind-trainer te worden. Allereerst leren zij alle technieken en theorieën uit ons boek toe te passen op hun eigen leerwerk. Ze worden gestimuleerd bewust te kiezen over hoe, wat, waar en waarom ze leren. Daarnaast ontwikkelen ze zich tot bevlogen begeleiders door zich een brede verzameling vaardigheden eigen te maken. Van storytelling tot geheugentechnieken, snellezen tot coachingsvaardigheden en van plannen (en je eraan houden) tot persoonlijke ontwikkeling. Zo zijn al onze trainers het beste voorbeeld van hun boodschap en kunnen ze anderen stimuleren vanuit hun eigen kennis en ervaringen.

Eigenaarschap en leren

Wij hebben ervaren dat onderwijs voor ons niet altijd voelde als het cadeautje dat het eigenlijk is. Verplichte tijden en verplichte vakken in combinatie met een brein dat volop in ontwikkeling is dragen hierin niet bij aan de garantie van een positieve ervaring. Ervaren dat je zelf aan het roer staat en eigenaarschap kunt nemen voelt daarom voor velen nog erg ver weg. We moeten leerlingen en studenten hierin ook deels gelijk geven: er zijn veel dingen waar je in op school weinig tot geen invloed op hebt. Wij maken leerlingen en studenten er echter van bewust dat er ook heel veel dingen zijn waar ze wel degelijk invloed op hebben. Hoe je tegen leren aankijkt en hoe je het aanpakt bijvoorbeeld. Hier hadden we zelf veel aan gehad toen we nog op school zaten.

Experimenteren

In de afgelopen jaren hebben we ons ingezet om de wetenschappelijke kennis over leren en motivatie praktisch te maken voor leerlingen en studenten. Door steeds nieuwe leertechnieken en strategieën uit te proberen, ontdekten we de waarde van experimenteren met leren. Experimenteren betekent dat je bewust kiest om iets op een bepaalde manier te doen, om te ontdekken hoe je dat vindt en het voor je werkt. Je kunt experimenteren bijvoorbeeld gebruiken om meer aandacht te besteden aan je vrienden, te ontdekken hoe je kunt stoppen met snoozen, te leren hoe je kunt ontdekken wat je later wilt worden of te leren hoe je slimmer en gemotiveerder kunt leren. Sommige experimenten hebben direct effect, maar soms zul je meerdere dingen uit moeten proberen, en ermee moeten oefenen. Eén ding hebben alle experimenten gemeen: jij bepaalt de invulling ervan. Experimenteren is daarom een hele krachtige tool gebleken om onze missie te volbrengen: Onderwijs waarin je eigenaarschap kunt nemen over je leerproces.

experimenteren met leren

Leerling - Rijnlands Lyceum

'Ze hebben een goede manier gebruikt om informatie over te brengen. Ze wisselden namelijk goed af tussen ons laten luisteren en ons aan het werk zetten.'

Leerling - Het Nieuwe Eemland

'Je kon echt betrokken mee doen door de spelletjes en door dat er veel vragen werden gesteld ga je automatisch beter opletten. Het was een leuke workshop in tegenstelling tot andere workshops waar ik aan deelgenomen heb!'

Docent - Kalsbeek College

'De openheid van jullie als trainers was top. Heldere (ervarings)verhalen en ervaringsmomenten voor ons. Jullie enthousiasme/doorleefdheid (you teach what you preach). Voor mij motiverend'

Docent - Windesheim Almere

'Divers, frisse en goede trainers, die dicht bij onze doelgroep staan.'

Leerling - My College

'De trainers hebben veel geduld en proberen iedereen er in mee te slepen.'

Whatsapp Remind Learning